We besteden veel tijd aan de kernvakken, namelijk rekenen, taal en
Engels. Hiervoor maken we gebruik van eigentijdse methodes. Deze sluiten aan op
de kerndoelen en passen bij onze identiteit.
Binnen ons onderwijs heeft Gods Woord een belangrijke plek. We
willen onze kinderen vormen tot burgers in onze samenleving. Onze leerlingen
dienen geworteld te zijn in onze identiteit, waarbij ze zich ontwikkelen tot
een eigen persoonlijkheid. Naast aanleren van kennis is er veel aandacht voor
het ontwikkelen van vaardigheden die de kinderen nodig hebben. Die hebben ze
nodig om te kunnen functioneren in de wereld om ons heen. Dit krijgt o.a. de
aandacht bij de vakken geschiedenis, aardrijkskunde en natuur. ICT is een mooi
middel ter ondersteuning bij het geven van goed onderwijs. Tegelijkertijd
moeten we hier op de goede manier mee omgaan.
Naast de kernvakken zijn er ook creatieve vakken, zoals tekenen,
handvaardigheid en muziek. We vinden het belangrijk om ook deze talenten van de
kinderen te ontwikkelen. We hebben een handvaardigheidslokaal en ook een heel
aantal muziekinstrumenten om deze vakken goed te kunnen geven.
Onderwijs is nauw verbonden met sociale vorming. We besteden als
school bewust aandacht aan de seksuele vorming, gegrond op Gods Woord. We
gebruiken hiervoor de methode ‘Wonderlijk
gemaakt'.
Naast de activiteiten met de hele klas is er ook maatwerk. Sommige
leerlingen krijgen extra hulp voor de vakken die ze moeilijk vinden. Maatwerk
kan ook gegeven worden door verrijkingsstof aan te bieden als het kind in de
klas te weinig uitdaging heeft. Voor leerlingen die, ondanks de inzet van
verrijkingsmateriaal nog meer werk aankunnen, hebben we een plusgroep voor de
midden- en bovenbouw. Een dagdeel per
week krijgen deze leerlingen hier verbredende onderwerpen aangeboden. Voor
leerlingen die graag praktisch bezig zijn hebben we ook een klusklas in de
bovenbouw.