De groepen 3 t/m 8 maken twee
keer per jaar de CITO-tussentijdse toetsen. De uitslag van deze toetsen wordt
besproken met de leerkracht, met de IB-ers en in het managementteam. Aan de
hand van de uitkomsten worden doelen gesteld en verwerkt in groeps- en
handelingsplannen.
We
zien dat de resultaten over de hele breedte goed zijn. We achten het wel van
groot belang om de kwaliteit van het (technisch) leesonderwijs voortdurend te
monitoren, zeker in een tijd van ontlezing lezen levert een uitbreiding van de
woordenschat en een beter leesbegrip op. Promotie van de schoolbibliotheek
speelt hierin een rol.
Alle
basisvakken krijgen blijvend de hoogste aandacht. Voor het taal- en
spellingonderwijs maken we gebruik van de methoden ‘Lijn-3’ (groep 3) en ‘Taalactief’
(voor de groepen 4-8). Daarnaast gebruiken we voor begrijpend lezen o.a. de
methode ‘News to learn’. Voor het rekenonderwijs gebruiken we de methode 'Wereld
in Getallen (5)'.
Voortdurend
werken we in al ons onderwijs aan een goede, doorgaande leerlijn van groep 1
t/m 8, waarbij we aansluiten bij de kerndoelen, het niveau van de leerlingen en
hun manier van leren.
Elk
schooljaar maakt groep 8 de doorstroomtoets (voorheen eindtoets), een
onafhankelijk meetinstrument. Wij maken gebruik van de DOE-toets.
Natuurlijk
is het zo, dat de resultaten van de eindtoets voortvloeien uit de gehele
schoolperiode van de kinderen. Zodoende voelt de hele school zich
verantwoordelijk voor de uitkomsten. Al vele jaren mogen we heel blij zijn met
de uitslag van de eindtoets, die (ruim) boven het landelijk gemiddelde liggen. Voor
de scores zelf verwijzen we naar de schoolgids.
"Op onze school halen we mooie resultaten en goede tussen- en eindopbrengsten."